Zlantar hämtar in alla dina transaktioner automatiskt från dina olika konton och kategoriserar dem åt dig. Väl i Zlantar kan du se och följa upp transaktioner och hantera dem. Bland annat kan du enkelt söka efter transaktioner, tagga och/eller omkategoriera dem, lägga till minnesanteckningar och kvitton samt ändra datum.
I huvudmenyn, klicka på "Senaste transaktioner". Välj transaktion. Välj sedan åtgärd:
Här kan du läsa mer om varje åtgärd:
-
Omkategorisera transaktionen
Om du anser att den automatiska kategoriseringen inte stämmer kan du omkategorisera transaktionen. Tryck på rubriken "Kategori" och välj därefter ny kategori.
-
Ändra datum
Tryck på redigeringssymbolen (pennan) bredvid datumet. Ändra datum på en transaktion max 30 dagar tillbaka i tiden men observera att det inte går att flytta en transaktion till ett datum som ännu inte inträffat.
-
Tagga transaktionen
Du kan enkelt märka dina transaktioner med olika taggar. Alla dina taggar är sedan sökbara under fliken “ekonomi”. Du kan då se samtliga transaktioner och den totala kostnaden för dessa. Detta kan vara bra om du t.ex vill hålla koll på alla utgifter under en semester.
-
Kvitta utlägg
Du kan kvitta utlägg med en annan transaktion så att din samlade ekonomi blir korrekt.
-
Exkludera transaktionen
Vill du av någon anledning inte att en transaktion ska finnas med i din samlade ekonomi kan du exkludera den.
-
Bifoga kvitto
En populär funktion som många använder för att spara viktiga kvitton för vissa kostnader.
-
Skapa anteckning
Gör en lite notis runt utgiften.
Hur gör jag när jag saknar en eller flera transaktioner?
Om du upplever att din information i Zlantar är felaktig eller saknas så hjälper vi dig gärna att felsöka. Vi rekommenderar att du börjar med att kontrollera mot uppgifterna från din bank. Saknar du fortfarande transaktionen så hör av dig till oss med följande information:
- Datum och belopp
- Bank/kreditkort
Du kan antingen maila oss på kundservice@zlantar.se eller skicka in ditt ärende via vårt formulär.