Så här säger du upp avtal / abonnemang i Zlantar:
Hur byter jag betalningsmetod för ett abonnemang?
Vi kan inte hantera eller ändra betalningsmetod för dina abonnemang. Om du vill ändra betalningsmetod, exempelvis till autogiro eller e-faktura, måste du göra det direkt genom din bank eller via leverantören.
Kontakta alltså direkt med din bank eller med leverantören av abonnemanget för att ändra betalningsmetod.
Min prenumeration har sagts upp via Zlantar. Jag har inte gjort det. Vad har hänt?
För att kunna skicka en uppsägning via Zlantar behöver du logga in på Zlantar med ditt bankID. När du skickar en uppsägning bekräftar du att du ger Minna Technologies tillåtelse att säga upp ditt abonnemang hos leverantören. Du behöver alltså ha tillgång till ditt bankID för att säga upp ett abonnemang via Zlantar och alla uppsägningar måste undertecknas genom att bekräfta tillstånd för uppsägning.
Jag ångrar min uppsägning, vad ska jag göra?
Om du ångrar din uppsägning måste du kontakta leverantören direkt och ångra uppsägningen. Anledningen till att vi rekommenderar det beror på att det annars finns en risk att de hinner hantera uppsägningen, innan de hanterar ångern från oss.
Har ni verkligen fullmakt att säga upp mitt avtal? Varför finns det inte ett säkert steg med BankID?
Du identifierar dig med BankID när du loggar in på Zlantar. När du skickar en uppsägning bekräftar du att du ger Minna Technologies tillåtelse att säga upp ditt abonnemang hos leverantören. Du har härmed undertecknat uppsägningen.
Jag behöver bli återbetald pengar från leverantören. Kan ni hjälpa mig med det?
Om du av någon anledning behöver återbetalas från en leverantör, kontakta dem direkt eftersom de behöver dina betalningsuppgifter.
Jag ångra köpet av en prenumerationer under prova på perioden. Kan ni hjälpa mig med det?
Om du ångrar ditt köp av en prenumeration under prova på perioden rekommenderar vi, att du kontaktar leverantören direkt, eftersom det ofta finns andra villkor för uppsägningar under denna period, och att pengarna dras, om uppsägningen inte hanteras i tid.
Jag har en fråga om mitt abonnemang. Kan ni hjälpa mig med det?
Nej, vi kan inte hantera frågor om innehållet eller funktionen av ditt abonnemang, då vi inte har tillgång till att se information för dina abonnemang. Om det är något som känns oklart med ditt abonnemang, så är det alltid enklast om du hör av dig direkt till leverantören.
Jag har en fråga om en faktura, kan ni hjälpa mig med det?
Nej, vi kan inte hantera fakturafrågor, då vi inte har tillgång till att se fakturor för dina abonnemang. Om det är något som känns oklart med fakturan du har fått, så får du höra av dig direkt till leverantören.
Varför tar det så lång tid innan jag får svar på min uppsägning?
Normalt sett tar det ca 3-10 arbetsdagar innan vi har allt klart, men för vissa kan det ibland finnas resursproblem som resulterar i längre svarstider. Det är ganska vanligt att svarstider varierar, oftast utifrån hur mycket leverantören har att göra. Det är dock viktigt att nämna att oavsett när vi får svar, så är din uppsägning gällande från det datum du skickade in den. Ev. uppsägningstid ska då räknas från och med det datumet, oavsett när leverantören återkommer med svar. Så snart det kommer in ett svar hos oss får du en uppdatering. Du kan kontakta leverantören direkt om du behöver svar direkt.
Hur lång tid tar det att få svar på en uppsägning?
Normalt sett tar det ca 3-10 arbetsdagar innan vi har allt klart, men för vissa kan det ibland finnas resursproblem som resulterar i längre svarstider.
Lyckligtvis löses de flesta uppsägningar mycket snabbt.
Mitt abonnemang avslutas vid fel datum
Vi har skickat ditt önskemål om uppsägningsdatum som du har lämnat till leverantören, men vi ser tyvärr inte anledningen till att de inte har ordnat med önskat uppsägningsdatum.
Några vanliga orsaker är dock ofta:
-
Bindningstid
-
Uppsägningen anpassas till betalning intervallet för ditt abonnemang
-
Fel vid hantering av uppsägningen
-
Felaktig uppsägningstid är angett
Vi rekommenderar att du kontaktar dem direkt eftersom det kan kräva godkännande av slutfaktura eller annat för att flytta datumet.
Mitt abonnemang kan vara registrerat på annan information
När vi skickar en uppsägning till en leverantör så signerar du att vi får kontakta leverantören med information om vilket abonnemang du vill säga upp. Om du har ny information (t ex annan e-postadress) så måste du göra en ny uppsägning så att du har signerat den nya informationen.
Alltså, skicka in en ny uppsägning och lägg till den information du har gett till oss så kommer den nya uppsägningen att skickas till leverantören. Sedan kommer vi att meddela dig så snart uppsägningen är klar.
Leverantören fortsätter att skicka fakturor/ta betalt efter uppsägning.
Vi rekommenderar att du kontaktar leverantören direkt för att be dem se över ditt ärende.